Poprvé od roku 2004 začíná v Evropě Mistrovství světa superbiků MOTUL FIM, první kolo sezóny bude pojmenováno Pirelli Aragón Round.
Španělský okruh MotorLand Aragón uspořádal ve dnech 21. až 23. května první kolo mistrovství světa superbiků MOTUL FIM. Série, která je nyní ve své 34. sezóně, je osmnáctá s Pirelli jako oficiálním dodavatelem pneumatik pro všechny třídy. Nyní končí velmi dlouhá zimní přestávka, kterou charakterizují četné testy, které umožnily jezdcům připravit se co nejlépe na nadcházející sezónu.
Italská značka pneumatik převezme roli hlavního sponzora události pro přejmenované kolo Pirelli Aragon Round a potvrzuje odhodlání, s nímž pokračuje v investování do mistrovství nejrychlejších vyráběných strojů jako platformy pro vývoj svých pneumatik ve spojení s mezinárodní viditelností pro značku.
Závod WorldSBK 2. kolo 2020
Pro toto první kolo se společnost Pirelli rozhodla, že třída WorldSBK přinese standardní a četná vývojová řešení. Ve třídě WorldSSP budou naopak k dispozici pouze standardní řešení, tj. Pneumatiky, které jsou již na trhu v prodeji.
Španělský okruh MotorLand Aragón má poměrně agresivní asfalt, obzvláště drsný vůči zadním pneumatikám. Ve skutečnosti má povrch výraznou drsnost a písek, který se ve větrných dnech může ukládat na trati, může způsobit ztrátu přilnavosti a smyk směrem ke středu rohů. Pro zadní pneumatiku se společnost Pirelli rozhodla pro měkké i střední řešení, což je užitečné zejména během ranních testů v případě nízkých teplot. Očekává se, že teploty budou mnohem nižší než 30 stupňů zaznamenaných v srpnu 2020.
Přední pneumatiky, kromě opotřebení způsobeného agresivitou asfaltu, budou muset vydržet prudké brzdění na konci roviny naproti boxům a strmé svahy, které způsobují vysoké zatížení přední části. Pozoruhodné jsou také rychlé zatáčky a časté změny směru, kde je vyžadována dobrá úroveň přesnosti a přilnavosti.
MotorLand Aragon
Řešení pro třídy WorldSBK a WorldSSP:
Ve třídě WorldSBK budou mít všichni jezdci k dispozici čtyři přední a čtyři zadní řešení, včetně nového vývojového řešení vpředu.
U přední pneumatiky umožňuje Pirelli volbu mezi standardní měkkou směsí SC1, standardní střední směsí SC2 a dvěma vývojovými řešeními. Jedná se o vývojové řešení Y1231 v měkké směsi, které se již používalo v několika závodech v roce 2020, a nové vývojové řešení Z0628 v měkké směsi: vývoj standardního SC1.
Mezi čtyři možnosti zadní pneumatiky patří super měkká standardní směs SCX, úspěšně používaná po celou sezónu 2020 při přípravě na kvalifikační kolo a v celých závodech, měkká standardní směs SC0 a středně standardní směs SC1, což by mohlo být ideálním řešením během ranní zkoušky v případě zvláště nízkých teplot.
Poslední zadní variantou je pneumatika Superpole Y0449, představená v Laguna Seca v roce 2019.
V kategorii WorldSSP budou mít jezdci k dispozici čtyři suchá řešení, dvě pro přední a dvě pro zadní, všechna výhradně standardní řešení. Pro předek Pirelli umožní výběr mezi standardní měkkou směsí SC1 a standardní směsí SC2. Zezadu budou mít jezdci k dispozici standardní měkkou směs SC0 a standardní střední směs SC1.
Jako vždy, v případě špatného počasí budou mít jezdci všech tříd k dispozici přechodné pneumatiky a pneumatiky do deště.