I přes proměnlivé počasí v Anglii vyhrál Turek Razgatlioglu první závod MS superbiků v Doningtonu na pneumatikách Pirelli...
I přes proměnlivé počasí v Anglii vyhrál Turek Razgatlioglu první závod MS superbiků v Doningtonu na pneumatikách Pirelli...
3. července se na anglické trati Donigton park uskutečnil první den závodů čtvrtého kola sezóny mistrovství světa superbiků MOTUL FIM. Deštivé počasí v sobotu ráno umožnilo jezdcům ve volném tréninku a v kvalifikaci vyzkoušet nové řešení předních kol Rain, které Pirelli představilo v nedávné době.
Více o předsezónním testování gum Pirelli naleznete zde
Toprak Razgatlioglu & Jonathan Re
Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR) obsadil své čtvrté pole position v sezoně a zlomil tak sérii „super pole mana“ Toma Sykese (BMW Motorrad WorldSBK Team / BMW M 1000 RR). Michael van der Mark, který byl účastníkem britského okruhu v sezóně 2018, si vedl také dobře, počínaje druhým místem na startovním roštu, zatímco Sykes zajel třetí nejlepší čas v kvalifikaci.
I přes počáteční déšť začal asfalt před závodem 1 vysychat, takže se jezdci jednomyslně rozhodli závodit na hladkých gumách. Všichni jezdci si vybrali na přední kolo standardní měkké řešení SC1 (možnost A), zatímco na zadek dvě třetiny startovního roštu upřednostnily standardní měkké řešení SC0 (možnost B). Jezdci, kteří upřednostnili standardní super měkké řešení SCX (možnost A) na zadní gumě, byli Garrett Gerloff, Michael Rinaldi, Andrea Locatelli, Toprak Razgatlioglu, Eugene Laverty, Alvaro Bautista a Isaac Viñales.
Pirelli statistiky startovního pole
V prvním závodě Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR) dobře odstartoval a ihned se ujal vedení závodu. Za ním byl Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK / Yamaha YZF R1), který se po skvělém startu dostal ze třináctého na druhé místo před Toma Sykese (tým BMW Motorrad WorldSBK / BMW M 1000 RR). Ve druhém kole se tureckému jezdci podařilo získat převahu nad úřadujícím šampiónem a dostat se do vedení závodu, když Rea na okamžik ztratil kontrolu nad svým motocyklem a krátce vyjel mimo trať. Opuštění trati posunulo Jonathana Rea na druhé místo před jezdce BMW Michaela van der Marka (tým BMW Motorrad WorldSBK / BMW M 1000 RR). Skupina pěti členů složená z Toma Sykese, Alexe Lowese (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR), Garretta Gerloffa (GRT Yamaha WorldSBK Team / Yamaha YZF R1), Michaela van der Marka a Leona Haslama (Team HRC / Honda CBR1000 RR-R) poté bojovala o poslední umístění na stupních vítězů a předvedla velkolepou show. Byl to Američan Gerloff, který se dostal do vedení skupiny a několik kol nechal své soupeře za sebou. Následně havaroval a to ho posunulo na sedmé místo. Závěrečná kola nepřinesla žádná překvapení a Toprak Razgatlioglu získal druhé vítězství v sezóně před Jonathanem Reaem a týmovým kolegou Alexem Lowesem.
Vítěz závodu Toprak Razgatlioglu
Zajímavosti Pirelli z proběhlého závodu
Vítěz PIRELLI BEST LAP AWARD: Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK / Yamaha YZF R1), v 1’28.571 ve 14. kole
Nejpoužívanější varianta předního kola: standardní soft SC1 (21 z 21 jezdců)
Nejpoužívanější varianta zadního kola: standardní soft SC0 (14 z 21 jezdců)
Maximální rychlost závodu dosažená pneumatikami Pirelli DIABLO ™ Superbike: 273,7 km / h, ve 14. kole to udělal Michael Ruben Rinaldi (ARUBA.IT Racing - Ducati / Ducati Panigale V4 R)
Počet řešení (suchá, střední a mokrá) pro třídu Superbike: 5 předních a 6 zadních
Počet dostupných pneumatik pro každého jezdce superbiků: 64, z toho 32 předních a 32 zadních
Teplota vzduchu: 19 ° C
Teplota asfaltu: 26 ° C
Vítězové závodu na pódiu