Razgatlioglu překonává nový rekord na okruhu Portimão a se standardní zadní pneumatikou SC0 vyhrává 1. závod portugalského kola WorldSBK MOTUL
Razgatlioglu překonává nový rekord na okruhu Portimão a se standardní zadní pneumatikou SC0 vyhrává 1. závod portugalského kola WorldSBK MOTUL
Pneumatika Superpole se specifikací Y0449 podpořila nový historický rekord na portugalské trati a pomohla pěti závodníkům třídy WorldSBK obsadit před závodem 1 prvních pět pozic na roštu.
Portimão (Portugalsko), 2. října 2021 - první den závodů MOTUL portugalského kola, jedenáctého kola mistrovství světa superbiků MOTUL FIM, právě skončil na Autódromo Internacional Do Algarve z Portimão v Portugalsku.
Toprak Razgatlioglu
Toprak Ragzatlioglu (Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK / Yamaha YZF R1) vyhrál těžce vybojovaný závod WorldSBK Závod 1 na standardních předních pneumatikách SC1 a standardních zadních pneumatikách SC0. Pódium doplnil na druhém místě Scott Redding (ARUBA.IT Racing - Ducati / Ducati Panigale V4 R) a zasloužené třetí místo Loris Baz (Team GOELEVEN / Ducati Panigale V4 R).
Loris Baz
Ve společnosti Pirelli panuje velká spokojenost s výběrem a výkonem, které prokazují řešení pneumatik, která jsou k dispozici na portugalském okruhu. Ve volném tréninku v pátek a v sobotu ráno jezdci používali standardní a vývojová řešení v měkké směsi SC0, díky čemuž dosáhli extrémně nízkých časů, dokonce nižších než 2020 Tissot Superpole Race, kde byl celý rošt na pneumatikách SCX.
Toprak Razgatlioglu
V WorldSSP Race 1 navíc sedm jezdců překonalo závodní rekord kategorie, z těchto sedmi jezdců byl nejrychlejší Jules Cluzel (GMT94 Yamaha / Yamaha YZF R6), který v posledním kole závodu zajel senzační čas 1’44,783.
WorldSSP Závod 1
WorldSBK Race 1:
Nejlepší start měl Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK / Yamaha YZF R1), který se dostal do vedení před obhájce titulu mistra světa Jonathana Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR) a Scotta Reddinga (ARUBA.IT Racing - Ducati / Ducati Panigale V4 R), Leona Haslama (Team HRC / Honda CBR1000 RR -R) a Michaela Ruben Rinaldiho (ARUBA.IT Racing - Ducati / Ducati Panigale V4 R). Michaela van der Mark (tým BMW Motorrad WorldSBK / BMW M 1000 RR) skupina pohltila a pokračoval v závodě na jedenáctém místě. Rea neztrácel čas a během prvních kol závodu několikrát předjel Razgatlioglu. Jeho úsilí využil jezdec Ducati Scott Redding, který se během pátého kola dostal do vedení závodu. Jezdec Kawasaki svůj závod předčasně ukončil během šestého kola, zatímco vedoucí dvojice se utrhla o více než pět vteřin před druhou skupinou, která bojovala o poslední umístění na stupních vítězů. Loris Baz (tým GOELEVEN / Ducati Panigale V4 R), Álvaro Bautista (tým HRC / Honda CBR1000 RR-R) a jeho týmový kolega Haslam bojovali o třetí místo, zatímco první dvojice nadále vzrušovala diváky předjížděním tam a zpět. Razgatlioglu nikdy nezmeškal ani vteřinu a držel si svou pozici před Reddingem až k šachovnicové vlajce.
WorldSBK Závod 1 - pódium
WorldSSP Race 1:
Nejlépe vjel do závodu Dominique Aegerter (Ten Kate Racing Yamaha / Yamaha YZF R6), ale okamžitě na něj zaútočil Can Oncu (Kawasaki Puccetti Racing / Kawasaki ZX-6R), který startoval z pátého místa na roštu, poleman Jules Cluzel (GMT94 Yamaha / Yamaha YZF R6) a Manuel Gonzalez (Yamaha ParkinGo Team / Yamaha YZF R6). Španělskému jezdci Gonzalezovi se podařilo odtrhnout a vést první část závodu až do chyby v devátém kole, která ho stála několik pozic. Vedení se ujal Cluzel, těsně za ním Aegerter a Raffele de Rosa (Orelac Racing VerdNatura / Kawasaki ZX-6R). Čtyři kola před koncem se Manuel Gonzalez vrací do vedení a spolu s Cluzelem se porvou o nejvyšší stupeň pódia. Akce pokračuje až do posledních zatáček a poslední kolo závodu přináší další závodní rekord francouzského jezdce. Jules Cluzel nakonec závod vyhrál, následovaný Manuelem Gonzalezem a Dominique Aegerterem.
WorldSSP Závod 1 - cílová čára
WorldSSP300 Závod 1:
První den víkendu v Algarve byl ukončen 1. závod mistrovství světa FIM Supersport 300. První místo získal Samuel Di Sora (Leader Team Flembbo / Kawasaki Ninja 400) před Adrianem Huertasem (MTM Kawasaki / Kawasaki Ninja 400) a Yutou Okaya (MTM Kawasaki / Kawasaki Ninja 400).
WorldSSP300 Závod 1 - podium
Řešení Pirelli zvolená jezdci pro WorldSBK Závod 1 a WorldSSP Závod 1:
Ve WorldSBK Závod 1 se většina jezdců na startovním roštu rozhodla pro přední vývojové řešení A0674, zatímco zbývajících devět jezdců - včetně polemana Topraka Razgatlioglu Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK / Yamaha YZF R1), Michael Ruben Rinaldi (ARUBA.IT Racing - Ducati / Ducati Panigale V4 R), Michael van der Mark (BMW Motorrad WorldSBK Team / BMW M 1000 RR) a Garrett Gerloff (GRT Yamaha WorldSBK Team / Yamaha YZF R1) - upřednostňovali přední řešení standardní SC1. Pokud jde o zadní pneumatiku, startovní rošt byl rozdělen na dvě části, polovina využila standardní řešení SC0 a druhá polovina vývojové řešení A0415.
Ve WorldSSP Závod 1 použili na zadek všichni jezdci dostupný standard řešení SC0, zatímco na předek závodníci volili vývojové řešení SC1 A0460 a standardní SC1.